2012/12/12

Crème crime

Bron; weheartit.com


Jawel...ik moet er ook aan beginnen. Of eigenlijk, ik doe het al jaren maar het moet nòg beter; smeren. Ik hoorde ooit Irene van der Laar zeggen; 'Joh, het is gewoon pappen en nathouden, smeren tot je er bij neer valt!'. En dat doe ik. Almost like a maniac...

Want ik ken alle dames van de plaatselijke Ici Paris. De Douglas en andere parfumerieën mijdt ik als de pest. De dames van Douglas, vind ik in mijn woonplaats, niet kundig genoeg. Meestal weet ik meer dan zijzelf over de producten en dat vertrouw ik gewoon echt niet. Ik wil namelijk 100.000% zeker weten dat ik het beste van het beste koop (voor mijn portemonnee overigens). Dat zeg ik; like a maniac...
De dames van Ici kennen mij gelukkig ook. Zij weten wat ik fijne en minder fijne crèmes en zalfjes vind en wat ik belangrijk vind. Omdat ik er al jaren kom weten zij ook mijn 'medische' geschiedenis.
Nee, dit wordt niet een 'eng' verhaal! Ik heb 'gewoon' een tijdje medicijnen geslikt voor pukkeltjes, ook wel de vreselijk vieze naam; 'Acne' genoemd. Ik had er niet vreselijk last van. Er was gewoon altijd wel een kleine 'situatie' gaande op mijn gezicht. Toen ik 26 werd was ik er klaar mee. 'Welke respecterende jonge vrouw wil nou ie-de-re keer balen als ze make-up-loos in de spiegel kijkt wééééér wat ziet?' Ik niet dus, ik was het zat.
Na wat gegoogel ben ik naar de huisarts gestapt, doorverwezen naar de dermatoloog en ongeveer 9 maanden aan de zwaargevreesde Roaccutane gegaan. Ik ben geen dokter en mag niks aanraden, maar mijn god, I would do it again in a heartbeat! Tuurlijk, het is niet leuk,er zijn nogal wat bijwerkingen en het leven gaat ietsje minder smooth als je lippen zo droog als de Egyptische desert zijn. Maar ze zeggen niet voor niets; 'Wie mooi wil zijn...'. Maar het was het voor mij absoluut waard. Ik weet al 2 jaar niet meer hoe het is om een pukkeltje te hebben en dat wordt zwaar onderschat door mensen die er nooit mee te maken hebben gehad.
Maar goed, de dames van Ici weten dus wat ik wil. Zo liep er tijdens de Roaccutane-dagen een Ici-dame naar me toe, pakte mijn gezicht voorzichtig vast en zei op een zachte toon; 'Je bent gestresst... Je huidje is van slag...Kom...Neem deze mee. Vanavond even in alle rust een half uurtje mee zitten en dan kom jij zelf en je gezichtje weer tot rust'.
Zo mooi vond ik dat. Deze dame hoefde het niet te doen, maar gaf me wat proefmonstertjes mee waar ik mijn hele huid mee heb gered tijdens die heftige dagen. Hulde aan die dame!

Maar nu, een paar jaar later, en ik bijna tegen de 30 (!) loop begin ik me zorgen te maken. Ik race door het leven, leef op koffie en neem niet altijd genoeg rust. Ik slaap wel veel maar ik (ahum) rook ook...Oeiiii...
De angst begon een beetje nadat ik in een lift stond met verkeerd tl-licht en ik een boos-kijk-rimpeltje zag. Kennelijk ben ik in mijn slaap ergens ontzèttend boos om, want ik zie 'm steeds vaker als ik net wakker ben.
Ik smeer al jaren met Superdefense van Clinque maar het voelt niet meer 'genoeg'. Ik bleef altijd bij mijn vertrouwde Superdefense omdat er zo mooi in de bijsluiter staat; 'De meest complete bescherming tegen zichtbare huidveroudering. Geeft de huid middelen om schadelijke invloeden van buitenaf, zoals emotionele stress, zon en vervuiling te bestrijden'. Dat blijf ik een prachtige omschrijving vinden. Maar ik wil ook wel eens wat anders.
Dus ik ben dit weekend gaan googelen, again... Ik google het meest logische; 'Beste anti-rimpelcreme'. BAM, 23.100 resultaten. Ik vertrouw forums hier niet mee. Ik hoef niet te weten dat Truusje38 al jaren sla-olie op haar gezicht smeert in plaats van dagcreme. Ik wil keiharde anti-rimpel-feiten! Ik wil namelijk een crème die niet te vet is, maar wel goed hydrateert, met een goeie SPF i.v.m. de schade die het veroorzaakt aan je huid en pigmentvlekken en nu dus óók nog eens iets doet aan het 'boos-kijk-rimpeltje'.
Maarrr ik wil ook weer niet te veel betalen (the big move in gedachten houdend). En aan de andere kant wil ik er wel een goed gevoel bij hebben, want geef nou toe; het voelt ook fijn als je een vertrouwd merk op je toilettafel hebt staan.
Toch vond ik het lichtelijk interessant dat de Aldi (!) zo goed uit de bus kwam. Volgens testen door de consumentenbond in Duitsland en Engeland schijnt het grote merken te verslaan!
'Dat ga je niet menen, 'Het geheim van de jeugd' heeft al die tijd naast de rollen toiletpapier gestaan?!'
Ik besluit het niet te geloven en googel verder en kom bij Paula Begoun, terecht. Zij is in Amerika de goeroe als het gaat om cosmeticaproducten en reviewd allerlei merken. Zo ook mijn geliefde Superdefense, die ze volledig afbrandt omdat het 'in a jar' zit in plaats van een pompje. Snap ik ergens wel, want ik weet ook wel dat zuurstof vaak killing is voor de ingrediënten van de crème. De zoektocht gaat verder. Ik weet inmiddels, na veel lezen, dat er vitamine C en E in moet zitten, hyaleronzuur en antioxidanten moet bevatten.
Maar hoe ik ook googel, wat ik ook bedenk... Ik kan het ècht niet vinden.
Ik loop naar de dames van Ici voor consult en leg ze mijn grote dilemma heb voor. Na alle merken en opties besproken te hebben komen we tot de verbazingwekkende conclusie dat er gewoon echt geen crème bestaat die èn een echt goeie SPF heeft èn iets aan pigmentvlekjes doet èn een goeie anti-rimpel crème is... Ik loop terug met een tasje met proefjes van andere merken om te proberen. Ze ruiken niet lekker, voelen niet goed, het zit me niet lekker, etc.
Weer google ik. En wéér kom ik de crème van Aldi tegen. 'Biocura' heet het 'duivelse' product wat me aan mijn geloof, dat Clinique heet, doet twijfelen. Het zal toch niet? Zal ik dan toch mijn lijfregel; 'Nooit besparen op je huid! Dan koop je maar een spijkerbroek/paar schoenen/koffie/make-upje minder!' schenden?
Morgen fiets ik toevallig toch langs de Aldi...

Want to make my day? Leave a comment! Do you like what you see? You can also follow me on Pinterest & Facebook :)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave a comment: