2012/12/07

Bag lady


Ik hou van gekke woorden en domme feitjes. Ik sla ze op en smijt er te pas en te onpas mee. Zo las ik ooit meer dat een artikel waarbij werd een nieuw syndroom in verband werd gelegd met skinny jeans.


Het zogenaamde; 'Meralgia paresthetica'. Dit syndroom zou veroorzaakt worden bij vrouwen die skinny jeans en hakken dragen. Het zou een tintelend gevoel veroorzaken die afneemt als je je broek weer uittrekt. Dàt vind ik nou leuk om te weten. Want het is nogal wiedes dat als je je benen volledig afknelt met een te strakke broek dat het begint te tintelen? Dat deden mijn vingers vroeger al als ik voor de lol een elastiekje er om had gedraaid. Maar, ik geloof dat ik er ook wel eens 'last' van heb. Zo prop ik namelijk vrolijk een thermolegging ONDER mijn skinny en loop met dikke vesten onder mijn leren jasje of zelfs colbertje omdat ik het mooier vind staan dan een winterjas. Het is een godswonder dat ik überhaupt de afgelopen winters heb overleefd. De groene parka die ik laatst heb gekocht was de eerste winterjas in (jawel) 5 jaar! Het 'syndroom' begint gelukkig alleen maar op te treden als ik een lang telefoongesprek houdt en niet op tijd  wissel van arm. 
Eenzelfde syndroom zou bestaan omdat vrouwen met te zware handtassen zeulen. Ook daar ben ik helaas weer slachtoffer (of schuldig?) aan. Volgens een chiropractor lopen we namelijk scheef omdat we ons verhouden door de spullen die we binnen handbereik willen hebben. Klopt! Deze dokter zegt wel eens vrouwen aan te willen spreken om ze te wijzen hoe vreselijk dit is. Toch heb ik écht alles nodig wat er ik meezeul. Dit is een soort gecensureerde versie van mijn tas-inhoud. Want, zoals ik al eerder vertelde, ik loop regelmatig ook nog met een pot pindakaas, lepels, vorken en messen om te smeren. Literflessen water (want dat is zo goed voor je huidje, zeggen ze), sigaretten (iets minder goed) en bussen haarlak en extra sokken, handcreme, make up (ja, de hele make-up-tas, je weet immers nooit waar je beland) en alles wat ik nog meer kan bedenken nodig te hebben voor 'barre tijden'. Ik hoop eigenlijk wel dat deze dokter mij eens aanspreekt. Dan kan ik hem, bij ieder attribuut wat ik als Inspector Gadget uit mijn tas tover, eens goed uitleggen dat ik het toch ècht nodig heb. 



In the pic; 

- ALLE sleutels van iedereen die mij zijn of haar huis toevertrouwd. 
- Genoeg leesvoer, mijn beloved agenda en nieuwe vulling waar ik nog even een 'momentje' voor moet maken om alles over te zetten (kan ik echt van genieten, een nieuw jaar, nieuwe kansen en mogelijkheden en iedere pagina is nog leeg, dus alles kan nog alle kanten op!)
- Clinique All about lips, waar ik met dit weer niet zonder kan (aanrader!)
- Guerlain terracotta 01 sunlight voor een bleek snoetje 
- Oordopjes omdat 'music is what feelings sound like'
- Hema moisturising lipstick 01
- handig gouden tasje voor oplader van mijn iPhone
- usb met alles 
- Vers gekochte nieuwe Maybelline BB cream, nog geen idee wat ik er van moet verwachten :) 

Want to make my day? Leave a comment! Do you like what you see? You can also follow me on Pinterest & Facebook :)




2 opmerkingen:

  1. Dit vind ik altijd zo leuk om te zien, die 'what's in the bag' posts. En inderdaad dat soort feitjes zijn grappig :P Maar no way dat ik geen skinnies meer draag ;)


    Love,

    Rowan

    www.redreidinghood.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IK OOK! Dat zegt heeel veel over mensen! De ongecensureerde versie van de inhoud nog meer maar dat kon ècht niet, hihi ;)
      Heb volgens mij nog nooit een 'whats in Rowans bag' gezien! Of heb ik die over het hoofd gezien? :)

      Xx.

      Verwijderen

Leave a comment: